Első világháborús emlék-zarándoklat

November 8-án gimnáziumunk tanulóinak egy csoportja buszos emlék-zarándoklaton vett részt, amelynek keretében az idén száz éve kezdődött első világháború egyik fontos helyszínére, az Isonzó völgyébe utaztunk.

Első megállónk Kobarid, olasz nevén Caporetto volt, ahol megtekintettük az I. világháborús múzeumot. A kiállított tárgyak között nagy számban láthattunk különböző fegyvereket, katonai ruházatokat és felszereléseket, valamint festményeket. Az első teremben körben állva hallgattuk Jakab Gábor tanár úr és Niederland Zsófia tanárnő ismertetőjét a háború kirobbanásáról, menetéről, a résztvevő országokról, a veszteségekről, illetve a caporettoi áttörésről.

A múzeumi látogatást követően ismét buszra szálltunk, hogy felkeressük a térség egyik katonatemetőjét. Útközben Lukácsi Zoltán atya témához kapcsolódó irodalmi összefoglalóját hallhattuk, verseket olvasott fel többek között Babits Mihály első világháborús költeményei közül. A temetőben igeliturgia keretében emlékeztünk a háború elesetteire, közösen imádkoztunk értük, majd mécseseket gyújtottunk.

Következő megállónk a Vrsic, Szlovénia legmagasabban fekvő hágójának teteje volt, ahová egy hosszú szerpentinen kellett felkapaszkodnunk. A hegy tetején az esős időjárás ellenére lenyűgözve szemléltük az elénk táruló tájat.

Az öt és fél órás hazaút jó hangulatban telt. Éjjel fél 11-kor, lelki élményekben gazdagodva értünk iskolánkhoz.
Köszönjük Igazgató úrnak, hogy lehetővé tette számunkra a kirándulást!