Erdei iskola - 5.A osztály

Az erdei iskola izgalmai
Egy szép tavaszi reggelen az 5.a osztály 7 órakor találkozott a vidéki pályaudvaron. Mikor mindenki megérkezett, elindultunk megkeresni a vonatot.

Felszálltunk minél gyorsabban és integettünk a szüleinknek. Az út másfél órás volt. Kellemesen utaztunk, figyeltük a tájat. Amikor megérkeztünk a várva várt megállóhoz, a tanáraink segítségével lepakoltunk a vonatról. Ezután egy kirándulás következett, de előtte elhelyeztük a bőröndjeinket a szálláson. A kirándulás nagyon izgalmas volt, hiszen a táj leírhatatlanul szép volt, csicseregtek a madarak és még a Cuha-patakot is megnéztük. Élőlényeket kerestünk a vízben, feladatlapokat töltöttünk ki, denevér lesen vettünk részt, fát faragtunk, tábortüzet gyújtottunk és a szállásról még nem is írtam… Komfortos, szép szobák voltak közös reggelizőhellyel és egy hatalmas udvarral. Itt nap mint nap játszottunk, énekeltünk, tornásztunk. Még egy rókát is láttunk, aki igen közel jött hozzánk és elcsente a szendvicseinket. A legnagyobb élmény számomra a 20 km-es túra volt. Olyan dolgokat ismertem meg, amikről eddig még csak nem is hallottam.

Csodálatos volt ez a 3 nap, ezért egy kicsit szomorú volt a vonat megállójához menni.
Remekül éreztem magam, remélem jövőre is betekintést nyerhetünk a Bakony nyugodt világába.

Bóka Levente

Egy felejthetetlen osztálykirándulás
Egy kissé borús, de annál kellemesebb tavaszi napon az osztállyal kirándulni indultunk. Amikor mindenki odaért a vasútállomásra felszálltunk a vonatra, ami egy szűk óra után meg is érkezett Vinyére.

A nap egy túrával kezdődött. Láttunk érdekes növényeket és apró bogarakat is. Ezután következett a számomra legizgalmasabb rész, a Cuhán való átkelés. Az elázástól szerencsére megvédett a gumicsizmám, de sokan még így is vizesek lettek, pedig elegendő felszereléssel érkezett mindenki. Ezt követően lepakoltuk a holmijainkat a szállásra és lakomázni indultunk. A finom palacsinta és gulyásleves mindenkinek ízlett. Másnap, a reggeli végeztével bogarakat kerestünk és megvizsgáltuk őket. Mint kiderült, a csapatunk egész sok állatkát fogott. A rovarok gyűjtése után mindenki megéhezett, így elindultunk ebédelni. A délután folyamán ceruzát faragtunk, személy szerint én kettőt is készítettem annyira megtetszett ez a program. Az este folyamán, a félhomályban tábortüzet gyújtottunk és szalonnát sütöttünk. Az ételkészítést nagy érdeklődéssel figyelte egy róka. A többi osztálytársamtól, akik fennmaradtak, úgy halottam el is csent néhány falatot magának. Így mindenki jól járt. Ő azért, mert kapott pár harapnivalót, a társaim pedig azért, mert testközelből figyelhették meg ezt a kíváncsi állatot. A harmadik napon kirándultunk még egy nagyot a Bakonyban, majd felszálltunk a vonatra és hazadöcögtünk.

Lehet, hogy csak néhány napot töltöttünk el az erdei táborban, de annál több élménnyel gazdagodva tértünk haza. Rengeteg új ismeretet szereztem.

Kovács Annamária

Az erdő rejtelmei
Egy szép tavaszi napon a vasútállomás felé vettük az irányt, ahol 7 órakor volt a gyülekező. Amikor mindenki megérkezett nekivágtunk az tútnak és egy óra alatt odaértünk Vinyére.

Mikor megérkeztünk, rögtön egy nagyon barátságos környezet fogadott minket. Láttuk az erdőt, a rengeteg fát, ami körülölelte az erdei tábor helyszínét. A szobák elfoglalása előtt kirándulni indultunk. Igyekeztünk felfedezni a Bakony rejtelmeit. Számos új információval gazdagodva mentünk ebédelni. Még aznap este egy denevér lesen is részt vettünk. Szerencsére nem hasztalanul, így mindenki nyugodt szívvel tudott elaludni. Másnap finom reggeli fogadott minket, de előtte Zsolti bácsival felfrissültünk a reggeli torna során. Megtanított nekünk egy új éneket is. 11 órakor elindultunk túrázni. Itt bogarakat gyűjtöttünk és a víznek a tisztaságát is megvizsgáltuk. Nagy távokat tettünk, de sokszor ez fel sem tűnt, mert olyan jó volt a hangulat. A délután folyamán egy bácsi látogatott meg minket. Megtanított minket ceruzát faragni. Mindenki a saját elképzelése szerint készíthette el az emléktárgyát. Este tábortüzet gyújtottunk és szalonnát sütöttünk. Ami igazán érdekes volt, hogy megjelent egy róka, aki valószínűleg nagyon éhes lehetett, hiszen elcsente a már megsütött ételünket. Másnap még tornáztunk egy nagyot és indultunk haza.

Sok új, hasznos ismerettel gazdagodtunk. Remélem jövőre is eljövünk erre a csodálatos helyre.