Erdei iskola - 5.B osztály

Az erdei iskola
A kirándulásunk a pályaudvaron kezdődött. A vonatunk 7:25-kor indult, így mindenkinek 7 órára oda kellett érnie.

Amikor már felszálltunk a vonatra és elfoglaltuk a helyünket nem kellett sokat várni, hogy elinduljunk Vinye felé. A másfél órás út után megérkeztünk. A szállásunkat ugyan még nem foglalhattuk el, de a napos időt kihasználva túrázni indultunk, hogy megnézzük Likaskőt. Rengeteget sétáltunk az erdőben. Voltak, akik beszélgetéssel töltötték el az időt, de akadtak olyanok is, akik út közben fogyasztották el a tízóraijukat. Már csak a látványért is megérte. A hatalmas köveknek az oldalán lehetett látni a kis üregeket, amikbe befolyik az esővíz. Az egyik kőben volt egy kis „átjáró”, amin keresztül át lehetett jutni a kő egyik végéből a másikba. Végül visszaindultunk, hogy elfoglaljuk a szállást. A szobák nagyon szépek voltak. Emeleteságyakon aludtunk és a ruháknak is volt bőven hely. Nem sokáig pihentünk, miután berendezkedtünk, elindultunk bogárlesre. Rengeteg ismert és számunkra ismeretlen bogarakat, rovarokat találtunk. Néhányat szeretnék csak megemlíteni a sok közül. Ilyen volt pl.: a bodobács, ganajtúró bogár, különbözőféle cincérek. Végül egy közös étkezéssel zártuk a napot és 11-kor már mindenki nyugovóra tért. A második napot reggeli tornával kezdtük. Ezt követően egy bácsi különböző népi hangszereket mutatott be nekünk a dudától kezdve a nyenyeréig. Sokat énekeltünk és rengeteg új dalt ismertünk meg. Ebéd után elindultunk a Cuha-völgybe túrázni. Sokszor átkeltünk a hideg patakon. Kaptunk egy több oldalas feladatlapot, amit az ösvény mellett lévő táblák segítségével kellett kitölteni. Miután visszaértünk indultunk újra, hogy vízi bogarakat, lárvákat és piócákat keressünk. Kaptuk egy táblázatot, mely arról tájékoztatott, hogy a bogár, amit találtunk milyen tisztaságú vizet kedvel. Ebből megállapítottuk a Cuha-patak vízének tisztaságát. A kapott eredmény közepes szintű lett. A vacsora után elindultunk denevér lesre, ahol rengeteg információt tudhattunk meg ezekről az állatokról. A harmadik napon, indulás előtt megnéztünk egy régi bányászterületet. A bánya helyén ma egy fenyőerdő található, mégis ki lehetett venni a körvonalait. Visszaúton elért minket az eső, viszont időben visszaértünk és ebéd után az állomáson vártuk a vonatot.

Úgy érzem rengeteg élménnyel gazdagodtam. Sok olyan dologgal ismerkedtem meg, amelyről eddig csak keveset hallottam.

Soós Eszter

Kalandos napok a Bakonyban
Egy esős napon az osztályunk zsibongva szállt fel egy Vinye felé zakatoló vonatra. Szerencsére mikor leszálltunk az eső csepergett már csak, de a szívünk derűs napsütötte volt.

Mindenki nagyon várta, hogy a szobákat elfoglaljuk, de előtte kirándulni mentünk a Likas-kő felé. Ott sokat játszottunk és Zsolti bácsi, a technika tanárunk sok érdekességet mesélt a tájról. A szobák elfoglalása után ebédeltünk, majd bogarásztunk egy rovarszakértővel. Nyugovóra térés előtt még egy kis ideig beszélgettünk, de a sok programnak köszönhetően hamar elaludtunk. Másnap, reggeli után egy zenész bácsi jött el hozzánk. Magyar hangszereket mutatott be és játszott is rajtuk. Ezt követően közösen énekeltünk. Ebéd után pihenhettünk egy keveset majd a Cuha-patakhoz mentünk kirándulni. Feladatlapokat kaptunk, amiket a megadott szempontoknak megfelelően kellett kitöltenünk. A szálláshoz visszatérve bográcsoztunk és sokat beszélgettünk, nevetgéltünk. Este denevér lesen vettünk részt, de az eső miatt nem jártunk sikerrel. Kárpótlásul egy fogságban nevelt denevért simogathattunk meg. Ezután fáradtan aludtunk el. Másnap összepakoltunk és a reggelit követően kivittük a holmijainkat. Utoljára sétáltunk egy keveset az erdőben. Végül egy régi fákkal benőtt, elhagyatott bányát látogattunk meg. Ebéd után vártuk a vonatot és indultunk visszafele.

Sok élménnyel gazdagodva tértünk haza. Nagyon jól éreztük magukat, szerintem sosem fogjuk elfelejteni ezeket a napokat.

Horváth Hajnalka Erzsébet

Az erdei iskolai kalandok
Nagy izgalommal vártam ezt a napot. Mikor a motorvonat megjelent mindenki tele volt izgalommal és kíváncsisággal. „Milyen programok lesznek?” „Kik lesznek egy szobában?”

Végül megérkeztünk. Lepakoltunk az udvaron, majd elindultunk az első kiránduláshoz a Likas-kőhöz. Többször visszafordultunk mire elértük a célt. Sokszor egymás után átmentünk a sötét, barlangszerű kövön. A környék rég elfeledett kincseit kerestük, de sajnos nem jártunk sikerrel. Ezután rovarokat kerestünk. Csapatokat alkottunk és hálók, dobozok segítségével kellett bogarakat fogni. A rovarbiológus a megfogott bogarakat rovarokat segített beazonosítani és mesélt róluk néhány érdekességet. Este a sok programnak köszönhetően hamar elaludtunk. Másnap reggeli tornával és imádsággal indult a nap. Mindenki kapott egy növénynevet és ezen a néven kellett szólítani a másikat. A reggelit követte egy zenész, aki régi magyar hangszereken játszott. A zenélés után foci következett, majd az ebéd. Ebéd után túrázni indultunk a Cuha-völgybe. A víz tisztaságát vizsgáltuk. Megállapítottuk, hogy a Cuha vize közép tiszta. Este, a vacsora után denevér lesre mentünk, de sajnos az esőzés miatt nem láttunk egyet sem. Így közelről csak két fogságban nevelt denevért nézhettünk meg. A szerda napon megnéztük a bakonyi bányát. Mindenki nagy izgalommal hallgatta a bánya történetéről szóló információkat.

Sok élménnyel gazdagodtam, végig jól éreztem magam. Remélem, hogy jövőre is hasonló kirándulásban lesz részem.