Fertő tó kerülő bringatúra - Opus 27

Diákjaink töretlen lelkesedésének köszönhetően az idei tanév végéhez közeledve ismét nyeregbe pattantunk egy lelkes csapattal, hogy megint „tiszteletünket tegyük” a Fertő tó körüli aszfaltcsíkon. Az úttal kapcsolatos élményeinket ezúttal két szemszögből is megismerheti a kedves olvasó, hiszen diákjaink mellett Bódis Rita tanárnő is megosztotta velünk gondolatait.

Fertő tó kerülő kerékpártúra

Május utolsó hétvégéjén, szombaton reggel 8:15 és 8:25 között a vasútállomás előtt gyülekeztünk. Amikor mindenki megérkezett, nagy elszántsággal szálltunk fel a vonatra és útnak indultunk Fertőszentmiklósra. Az utazást többen zenehallgatással tettük élvezetesebbé. A leszállást követően egy tájékoztatás után megkaptuk a sorszámokat és megkezdtük a túránkat. Útközben rövidebb-hosszabb pihenőkkel tarkítottuk a letekert kilométereket, közben megcsodálhattuk a bennünket kísérő tájat. 14:00 felé megérkeztünk Podersdorfba, ahol kb. egy órát töltöttünk el. Ez idő alatt fagyiztunk és sétáltunk a Fertő tó partján, míg a többiek közül néhányan a parti játszóteret is kipróbálták. A pihenő után tovább indultunk a szállásunknak helyet adó, Neusiedl’ am See felé.

Miután felküzdöttük magunkat az utolsó 200 méteren a célállomásig, elmentünk bevásárolni, majd a fiúk focizni kezdtek. A mérkőzés közben Takács Noel egyik lövése akkorára sikerült, hogy a labda a hátsó szomszéd kertjébe esett, azonban a német tudásunkat megcsillogtatva némi „nyomozás” után sikerrel visszakértük a labdát. Ezután a lányok is játszottak egy meccset, amely döntetlen eredménnyel zárult. A játék után elindultunk a városba, és az első úti célunk az egyik helyi templomhoz vezetett ahol egy misét akartunk volna meghallgatni, de a templom üres volt, mert ezen a szombaton kivételesen elmaradt az esti szertartás. De az alkalmat kihasználva közösen imádkoztunk, amelyben a napi élményeinkért adtunk hálát. Ezután elindultunk egy étterembe ahol mindenki szíve kívánsága szerint elfogyaszthatta a vacsoráját. Az este a résztvevő többségének hangos focimeccs nézéssel, néhányunknak pedig egy csendes „pletyizéssel” zárult.

Vasárnap az ébresztő, a reggeli elfogyasztása és csomagolások után 10 óra környékén folytattuk túránkat a második napi szakasszal. Ezúttal is kisebb-nagyobb pihenők tarkították az utunkat. Az egyik ilyen megállás során Kristóf és Keve az energia szükségletüket egy jókora kuglóf elfogyasztásával egyenlítették ki. Ruston ezúttal is egy hosszabb pihenőt töltöttünk, ahol szabad tevékenységet lehetett folytatni. A mi kisebb csapatunk pl. Wiener Schnitzelt, bécsi szeletet vagy rántott húst evett sült krumplival egy étteremben... :) Újult erővel vágtunk neki a következő kilométereknek. A Sopron előtti emelkedők nehézsége miatt aztán már kissé fáradtan, de a sikeresen teljesített túra örömével megérkeztünk a hűség városába, ahol a Tűztorony melletti téren a napernyők árnyékában frissítettük fel magunkat. Mielőtt elindultunk volna a vasútállomás felé, még Péter bácsi „piros-fehér” bicikliének ellopási kísérlete is megtörtént. A vasútállomásra érve csapatunk néhány „izmos férfi” résztvevőjének segítségével a biciklik a vonatra kerültek, és a vonat túránk utolsó állomására Győrbe hozott bennünket. A vonaton a többség pihent, de a kis Ramón - ahogy hallottuk - még ekkor is nagyon vidám és aktív volt. Megérkezve egy kicsit várakoznunk kellett, mert a vonat ajtaja beragadt, és nem tudtuk a kerékpárokat levenni, de ez nem okozott problémát, mert ezt az időt az ablakból leselkedő nénik vidámabbá tették. A vonatajtó sikeres kinyitása után mindenki megkapta a bicikliét és elbúcsúztunk egymástól. Egy tartalmas hétvégét töltöttünk el egy fantasztikus csapattal és osztályfőnökünkkel.

Csonka Rozi, Vida Zsófi, Karácsony Katrin, Tatai Lilla 8.H

Két keréken a Fertő tó körül

A május végi jó időben, 26-án reggel ismét a Fertő tóhoz csalogatott minket a napsütés. Előző nap az eső „felpuhította” előttünk jól megszokott útvonalunkat, így portól mentesen, édes virágillattal övezve elindultunk kerékpárjainkkal a várva várt sportos hétvégénkre.

A jelentkezés ez idő tájt sem volt csekély. 31 fővel indulva, Fertőszentmiklóson a láncok közé csaptunk, és bepörgettük kedvünk kerekeit Neusiedl’ felé. Jó hangulat, értékes diákok, lelkesedéssel telt Péter bácsink és kedves szülői kíséretünk rögtön megalapozta első kilométereink lendületét és végkifejletként a garantált megbánhatatlanságot az együtt töltött hétvége iránt. Ahogy haladtunk B10-es útvonalunkon, elhagyva településeket, zenei aláfestést szolgáltattak srácok és lányok saját ízlés szerint válogatott dídzsészettjei. Illmitzhez érve be is ékelhetnénk, ha miénk lenne a kilátó, tudná, aki látott, hogy jó sok látnivalóval övezett panoráma tárult elénk: gólyák, madarak, szálló szellővel utazó, apró bogarak, a zöldövezeten pillantásunkkal átsuhanva pedig vitorlások, festőien szép kék állóvízével pedig a 315 km2 területű Fertő tó; célunk és eternális (örökké tartó) természeti szépségünk. Szinte észrevétlenül értük el megszokott, kényelmes szálláshelyünk és a szobák elfoglalása után jöhetett egy kis szabadidős program mindenkinek az ifjúsági szálló területén. Bebizonyosodott, hogy a focilabda világa nem csak fiúk által művelhető mozgásos tevékenység. A lányok is a pályára pattantak, és nagy lendülettel meccsbe kezdtek. Mindez után este a templomban Péter bácsi vezényletével adtunk hálát, hogy épségben, jó időben és egymás élvezetes társaságában tölthettük el a napot, majd kértünk segítséget a másnapi zökkenőmentes utunkra otthonunk irányába. Egy finom vacsora elfogyasztása után mindenkinek lehetősége nyílt a legendás Liverpool-Real Madrid mérkőzést feszített izgalommal végigszurkolni. Másnap verőfényes sugarakkal övezve és szülői figyelmességből kapott gyereknapi, finom meglepetés bonbonnal elindultunk hazafelé. Az imádság ismét segített nekünk, és biztonságos tekerést adományozott. Bár egy-egy, emelkedővel színesített táj elfogyasztása után páran éreztük, hogy inkább automataváltós kocsiban szelnénk a dombokat, mint az elhangzott zenék előadói közt is megénekelve fülelhettük ezt a kívánságot. Mindenki káprázatos kitartással, minden elégedetlenség nélkül szelte a dombokat. Ha pedig murvás, kövekkel felszórt ingatagos talajt észleltünk emezen szelés közben, idejében beiktatott fékhasználat, és jó szögben való kanyarodás elengedhetetlen volt, és mindenki figyelmesen, óvatosan járt el Péter bácsi előzetes felhívását észben tartva. Ha nem így lett volna valamely egyéb okból kifolyólag, akkor a test a lábak nélkül már sehová sem megy... Ezzel kapcsolatos kulisszatitkokról és gyakorlati megvalósulásról a sort záró (…én) mesélhetett volna.

A kedves olvasóktól úgy köszönök el, hogy a szeptemberi viszont látásra, és köszönet mindenkinek, aki személyével, jó hangulatával, jó ízű nevetésével és szülői gondoskodásával emelte az együtt töltött hétvége fényét.
Gördüljünkegyüttajövőtanévbenis

Bódis Rita kísérő tanár

Bízom benne, hogy élményeinket megismerve a szeptemberi (15 – 16.) tókerülőn ismét szép számmal kalandozunk majd együtt a világörökség részét képező, Európa legnyugatabbra fekvő sztyepptavánál!