Prohászkás családok sítábora Nassfelden - alpesi varázslat a Sonnenalpe lejtőin

Az elmúlt években lebonyolított nassfeldi sítáborok során szerzett kedvező tapasztalatainkra alapozva február közepén ezúttal is Ausztria legdélebbi tartománya, Karintia felé vettük az irányt. A választás ezúttal is jó döntésnek bizonyult, hiszen a Sonnenalpe havas lejtőin a kezdőktől a haladókon át a mesteri síelőkig mindenki megtalálhatta a tudásának megfelelő pályákat. Ausztria Top 10 síterületének egyikeként Nassfeld nagyságával (110km sípálya), sokszínűségével (kék – piros – fekete pályák) és lélegzetelállító hegyi panorámájával (3 hegy) ezúttal is lenyűgözött bennünket.

Az utazás időpontjához közeledve napról napra fokozódó érdeklődéssel követtük nyomon Karintia időjárási- és hóhelyzetének alakulását. Aggodalomra azonban ezúttal sem volt okunk, hiszen az érkezésünket megelőzően Holle anyó ezúttal is alaposan megrázta dunyháit.

Délutáni megérkezésünket követően mindegyik családunk átvehette a szobák kulcsait, majd pedig a vacsoráig hátralévő időben „belaktuk” a bázisunknak helyet adó hangulatos panziót. „Harangszóra” teljesen megtöltöttük a 60 fős szálláshelyünket, az esti étkezést megelőzően pedig egy rövid „munkamegbeszélés” során egyeztettük az előttünk álló napok menetrendjét illetve mindenki átvehette a síbérletét. Vendéglátóink ismét kitettek magukért, ugyanis az eddig már jól bevált bőséges svédasztalos reggeli mintájára ezúttal már a vacsorát is hasonló módon biztosították számunkra. A felkínált ételek – amelyek változatossága igazán kifogástalan volt - értékét növelte, hogy a sok-sok finomság túlnyomó része a környékbeli kis házi gazdaságokból származott (tej, sajtok, vajak, felvágottak, egyéb húsok, stb.).

A napi programunk érdemi részét hozzávetőleg fél 9 – 9 óra környékén kezdtük meg, amikor is a szállásunk ajtajánál megálló autóbuszunkkal pár perc alatt a Tröpolachban található Millenium Express völgyállomásánál voltunk. Akik a középső szinteket választották, azok kb. 10 perc alatt a „helyszínre értek”. A felső „3 hegy” világában kalandozni szándékozókra a nap elején 17 perc álomutazás várt az Alpok leghosszabb kabinos felvonójában a mintegy 1400m szintkülönbség leküzdése során. A teljesen kezdők az első napokban a völgyállomásnál található „varázs szőnyeg” melletti területen sajátíthatták el a sízés alapjait, majd a sítáborban töltött napok vége felé a közép állomás szomszédságában található Tressdorfer Alm alatti pályákon „tehettek vizsgát”.

Az Itália közelsége kínálta lehetőséggel élve ezúttal sem maradhatott ki a programból egy igazi olasz pizza vagy pasta elfogyasztása. A Nassfeldpass (Nassfeld-hágó) határátkelő szomszédságában megbújó kisvendéglő terasza minden nap megtelt az osztrák oldalról érkező, olasz gasztronómia ízeire fogékony síelőkkel. Mindezek mellett persze a mákos – vaníliás gőzgombóccal is igyekeztünk napi kapcsolatot fenntartani...

A forgatókönyv szerint a déli órákban mindannyian tartottunk egy rövidebb – hosszabb pihenőt, és néhány falat elfogyasztása mellett – kihasználva a felhőmentes időjárást - a napsütötte teraszokon igyekeztünk egy kicsit feltölteni a télen kiürült D-vitamin raktárainkat is. A délutáni sízés befejezését követően a völgyállomásnál található számítógép segítségével megnézhettük a nap során lesíelt km-einket, azután pedig irány a szállásra.

A
 vacsoráig igény szerint ki-ki szaunázással vagy éppen pihenéssel töltötte az időt, majd az étkezés után jó hangulatú beszélgetések során elevenítettük fel a napi élményeket és történéseket. A gyerekcsapat a napi sízést követően este is fáradhatatlannak bizonyult, a lefekvések időpontját szinte minden alkalommal túl korainak érezték...

A karintiai hegyek világában töltött napok során magunk is megtapasztalhattuk, hogy a Sonnenalpe nem csupán a katalógusok leírásai szerint tekinthető az osztrák Alpok egyik legnaposabb területének. A délelőtti pályanyitástól a délutáni zárásig mindvégig a „napos oldalon” síelhettünk az egyébként kiválóan előkészített és karbantartott pályákon.

A hazautazás napján a reggelit követően azzal köszöntünk el vendéglátóinktól, hogy a következő évben is visszavárnak bennünket, mi pedig ismét rengeteg élménnyel gazdagodva jeleztük feléjük a jövő februárra tervezett jöveteli szándékunkat...