A tihanyi alapítólevéltől Ötvös Csöpi szobráig - A 10.N osztálykirándulása: Balatonfüred, Tihany

Múlt vasárnap a 10.N-eseknek korán szólt a vekker, 5:50-kor indult a busz Balatonfüredre.
A délelőttöt a patinás tóparti városrészben töltöttük el, a Tagore-sétányon és a móló környékén. Látnivaló bőven akadt: a sok-sok régi és új szobor (Kisfaludy Sándor, Rabindranath Tagore, a révész és a halász híres szobrai, Ötvös Csöpi, vagy épp a Pajtás hajó tragédiájának emlékműve), Blaha Lujza nyaralója, az Anna Grand Hotel, ahol a híres Anna-bálakat rendezik meg, a gyógyító vizű Kossuth-forrás (sajnos műszaki okok miatt éppen nem adott vizet). A Nap ugyan nem akart előbújni, de így is szép és érdekes volt a víztükör, a kikötőből induló, ill. érkező hajók és vitorlások, a vadkacsák és hattyúk megnyugtató látványa. A Jókai-villát (Emlékház) belülről is megtekintettük, láthattuk nagy írónk személyes használati tárgyait a kávés csészéjétől az íróasztaláig és képet kaphattunk a 19.sz. második felének füredi életéről.

A Szent Miklós nevű hajóval keltünk át Tihanyba, ahol a kikötőben már verőfényes napsütés és kánikulai hőség fogadott minket. Így kellemes volt a másfél órás vízi biciklis strandolás, bár utána fel kellett mászni a Visszhang-dombra a legnagyobb melegben. Felérvén mindenki limonádéval, jégkásával hűsítette magát és próbált árnyékba húzódni. A pihenő után a híres sétányról a Balaton keleti medencéjének tengerre emlékeztető látványa tárult elénk.

A tihanyi Bencés Apátság megtekintését a látogatóközpont hűvös mozi termében, egy 10 perces film megtekintésével kezdtük, majd a templom, az altemplom és a múzeumi kiállítások következtek. Az ősi altemplomban I. András királyunk sírjánál az 1055-ös, híres Tihanyi  Alapítólevél szövegét böngésztük, a közismert, magyarul íródott részeket keresve. A kiállításokon is sok érdekesség várt ránk, több helyen is „leparkolt” az osztály.

A 16:20-as hajóval (megint a Szent Miklós volt) visszatértünk Balatonfüredre. A város felett, a Balaton-felvidéki hegyekben dörgött, villámlott, esett, az órányi szabad programot csöpögő esővel megúsztuk. Ezután már a buszpályaudvar felé kellett indulnunk, a szép bakonyi és sokorói tájakon át este 9-re értünk vissza Győrbe, némileg fáradtan, de sok szép balatoni élménnyel gazdagodva.