Szabadidősport, turisztika

A huszonhatodik...

A fentebb olvasott cím sokat sejtető lenne abban az esetben is, ha azon fogalmakat említeném, hogy: hatvan, szőlő, időjárás-előrejelzés, kókuszgolyó, kanálgép, szárnyas hangya, Kapanyányi monyók szabadfordításban, vagy invokáció. És hogy mit takarnak ezek a szeptember szép szelével szálló szavak számomra? Tarts velem, és olvasd ki élményeimet ez esetben nem két pedált tekerve, de szemünket sorokon legeltetve!

Mariazell – Győr kerékpártúra 2017. nyár

A mögöttünk hagyott 2016-2017-es tanév adventi időszakában egy autóbuszos kirándulás keretében egyszer már felkerestük az Alpok hegyvonulatainak varázslatos tájai között megbúvó Mariazellt. A városka – amelyre nem véletlenül tekintenek Steiermark egyik ékszerdobozaként – hangulatával és lelkiségével magával ragadott bennünket. Innen fakadt az a gondolat, hogy a tanév zárásához igazodva egy kerékpáros kirándulás keretében visszatérjünk...

Brennbergi nyári tábor - 2017.

Lesz idén nyáron is brennbergi tábor? - kérdezték sorra a gyerekek a tél vége felé, amikor fél szemmel már a nyári szünet felé is kacsingattak egy kicsit. Lett...!
Az idei táborozóinkkal július elején érkeztünk meg a brennbergi völgybe, ahol a Rák patak mellett megbújó házikókat ezúttal is hamar megtöltöttük élettel. A visszatérő „törzstagokon” kívül ezúttal is szép számmal voltak „első táborozók”...

Sárkányhajó Nebuló Kupa

2017. május 26-án az Aranypart Duna szakaszán került megrendezésre a Magyar Sárkányhajó Szövetség által kiírt 13. Nebuló sárkányhajó fesztivál.
Nagyon szép időnk volt, az időjárás kegyeibe fogadott bennünket. Számos iskola csapata vett részt ezen a rendezvényen. Iskolánk három legénységgel indult, és eddigi legjobb eredményét elérve mindhárom hajóval bronzérmesek lettünk...

Cseszneken járt a 10.N osztály

A 10. N osztály 2017. május 13-14-én a Csesznek mellett lévő Kisbükk majorhoz látogatott osztálykirándulás keretében. A kirándulás bővelkedett jobbnál jobb és izgalmasabbnál izgalmasabb történésekben: hatalmas túrák, mászások, érdekes fejtörők, izgalmas terepek. Mindenkit lenyűgözött a gyönyörű táj (Kőmosó szurdok, a cseszneki vár, a környező erdő), valamint hatalmas élményt jelentett a majorhoz tatozó állatok gondozása, a kecskefejés, a lovaglás, érdekességnek számított a láma, és a csincsilla...

A 4.C osztályosok kirándulása

Az idei osztálykirándulásra május közepén került sor, Mosonmagyaróváron jártunk.
Az iskola előtti gyülekező után közösösen indultuk a vasútállomásra. Rövid, körülbelül fél órás vonatozással érkeztünk meg a mosonmagyaróvári állomásra. Onnan egy kellemes sétával eljutottunk a kitűzött célig, amely a FUTURA Interaktív Természettudományi Élményközpont volt...

Ópusztaszeren a 7.H osztállyal

Az elmúlt hét szerdájának reggelén diákjaink többsége talán még épp csak ébredezett, amikor az osztályunkat szállító autóbusz elindult velünk az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark felé.  A korai indulásról és az meglehetősen friss reggelről árulkodott Duna felett megpihenő pára paplanösvénye, amely a felkelő nap fényében sejtelmesen pihent a két part között.

Sítábor 2017. Nassfeld - Új pályák, új kalandok

Az idei tanévi sítáborunk két vonatkozásban is változást hozott az előző évekhez képest. Egyfelől a tavalyi évben magunk mögött hagytuk a már hosszú ideje bázisunknak tekinthető Innsbruckhoz közeli síterepeket. Az elhelyezésünket tekintve pedig az eddig megszokott belvárosi miliő helyett az Alpok déli oldalán, egy, az olasz határhoz közeli, aprócska karintiai faluban ütöttünk tanyát...